ادله موافق : به چند دليل مي توان گفت پوشش وجه و کفين واجب نيست :1) آيه پوشش که همان آيه 31 سوره نور است و براي اين وظيفه و تعيين حدود آن پوشيدن وجه و کفين را لازم نشمرده است . در اين آيه به دو جمله مي توان استناد جست . يکي جمله «ولايبدين زينتهن الا ما ظهر منها» و ديگر جمله «وليضربن بخمرهن علي جيوبهن» در مورد جمله اول که اکثر مفسران و عموم روايات ، خضاب و سرمه و انگشتر و دستبند و امثال اينها را مستثنا کرده اند اين زينتها زينتهايي است که در چهره و دو دست تا مچ صورت مي گيرد . در مورد جمله دوم بايد گفت : آيه دلالت دارد که پوشانيدن گريبان لازم است و چون در مقام بيان حد است اگر پوشانيدن چهره هم لازم بود بيان مي کرد .2) در موارد بسياري که مستقيماً مسأله پوشش يا مسأله جواز و عدم جواز نظر مطرح است ملاحظه مي کنيم که در جواب و سؤالهايي که ميان افراد و پيشوايان دين رد و بدل شده فقط مسأله مو مطرح است و مسأله رو به هيچ وجه مطرح نيست . يعني وجه و کفين مفروغ عنه و مسلم فرض شده است . 3) رواياتي که مستقيماً حکم وجه و کفين را چه از نظر پوشيدن و چه از جنبه نگاه کردن بيان مي کند . ولي البته عدم لزوم پوشيدن وجه و کفين دليل بر جواز نظر نيست اما جواز نظر دليل بر عدم لزوم پوشيدن وجه و کفين است .