• وبلاگ : 
  • يادداشت : پرسش وپاسخ
  • نظرات : 0 خصوصي ، 32 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    چند روايت از کتب حديث شيعي :

    از امام صادق (عليه السلام) سؤال شد که مقصود از زينت آشکار که پوشيدنش براي زن واجب نيست چيست ؟ فرمود زينت آشکار عبارت است از سرمه و انگشتر . (کافي/جلد5/ص521)

    امام باقر (عليه السلام) فرمود : زينت ظاهر عبارت است از جامه ، سرمه ، انگشتر ، خضاب دستها ، النگو . سپس فرمود زينت سه نوع است : يکي براي همه مردم است و آن همين است که گفتيم .دوم براي محرمهاست و آن جاي گردنبند به بالاتر وجاي بازوبند به پايين وخلخال به پايين است.سوم زينتي است که اختصاص به شوهر دارد وآنهم تمام بدن زن است.

    به هر حال اين روايات مي فهماند که براي زن پوشانيدن چهره و دستها تا مچ واجب نيست ، حتي آشکار بودن آرايشهاي عادي و معمولي که در اين قسمتها وجود دارد نظير سرمه و خضاب که معمولاً زن از آنها خالي نيست نيز مانعي ندارد .

    پاسخ

    سلام درحديثي دارم پيامبر عزيز خدا صلي الله عليه و آله مي فرمايند: «ان من خير نسآءکم . . . المتبرجة من زوجها الحصان عن غيره; بهترين زنان شما آن زني است که براي شوهرش آرايش و زينت مي کند، اما از بيگانگان خود را مي پوشاند .»بايد بگويم وظيفه ما تقليد است وخودمون نميتوانيم شخصا از بين احاديث برداشت داشته باشيم وعمل کنيم قطعا اين احاديث که نوشتيدحضرت امام حضرت آيت الله بهجت ،حضرت آيت الله فاضل لنکراني ديده اند وبااين حال حکم به پوشاندن آرايش وزيورآلات داده اند