سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهم نیست که امام رضا (ع) را «آما ریسا» بگوید و همسرش تصحیح کند و او باز هم نتواند اسم امام را درست تلفظ کند. مهم نیست که تازه وارد است و هنوز به خیلی از آداب وارد نیست.
مهم این است که امام رضا(ع)، دست «دانیل لیلیِگارد» سوئدی را گرفته و او را امسال دو بار به زیارت خود کشانده است. دانیل تازه مسلمان از حرم امام رضا(ع) بوی مکه را استشمام می کند و شاید این همان معنی «حج فقرا»یی است که همیشه با زیارت امام رضا(ع) در یادمان زنده می شود.


به گزارش رهبران شیعه به نقل از خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ دانیل به همراه همسر ایرانی اش به حرم امام رضا (ع) آمده است تا با ادای شهادتین، از اداره روابط بین الملل آستان قدس رضوی، گواهی نامه تشرف به اسلام دریافت کند:

ـ ابتدا معرفی و صحبت هایی از این دست …

من اهل سوئد هستم و حدود یک سال پیش مسلمان شده ام. در سوئد با همسرم آشنا شدم و او درباره اسلام و قرآن مطالب زیادی به من گفت. من هم سؤالات زیادی از او می پرسیدم. گاهی با هم به مسجد امام علی(ع) شهر «استکهلم» می رفتیم. اکنون هم حدود یک هفته است که به مشهد آمده ایم تا مراسم عقد اسلامی مان را به طور رسمی انجام دهیم. به حرم امام رضا(ع) آمده ایم. احساس قلبی خیلی خوبی دارم. الآن هم در حرم منابع خوب اسلامی مانند قرآن با ترجمه انگلیسی را دریافت کرده ام و قصد دارم با کمک همسرم اسلام را بیشتر بشناسم.

ـ شهادتین حرم با شهادتین سوئد چه فرقی داشت؟ اینجا چه احساس خاصی داشتی؟
هنگام گفتن شهادتین در حرم امام رضا(ع) احساس کردم به دین و به «مکه» نزدیک تر شده ام. احساس خیلی زیبایی بود.
ـ تاکنون به مشهد آمده بودی؟
بله، این بار دوم است. ماه مه امسال هم به مشهد آمده بودم و دو هفته و نیم در اینجا ماندم.
ـ آن زمان مسلمان شده بودی؟
بله.
ـ بار اول که به حرم آمدی، چه احساسی داشتی؟
احساس خیلی خوبی داشتم و حس می کردم به خدا نزدیک شده ام. خیلی خوشحال بودم.
ـ چه انگیزه ای باعث شد به اسلام علاقه مند شوی؟
من مسیحی بودم و از دین خودم اطلاعات زیادی داشتم، اما از اسلام و قرآن چیز زیادی نمی دانستم. تا این که از طریق همسرم با اسلام آشنا شدم.

ـ بزرگ ترین خواسته ات از امام رضا(ع) چه بود؟
برای همه مردم دنیا خیر و خوشی می خواهم و این که بتوانم به نیازمندان کمک کنم و بتوانم با دوستانم در سوئد درباره قرآن و اسلام حرف بزنم تا آنها هم به راه راست هدایت شوند.

از دینم دست برنمی دارم






تاریخ : دوشنبه 90/7/18 | 9:45 صبح | نویسنده : | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پینگ پنگ