سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.)

نظر امام خمینی(ره) درمورد بدحجابی

از جنایتهای بزرگی که به ملت ما شد... بانوان ما را ملعبه کردند بانوان ما را مثل عروسکها کردند. اینها می‌‌خواستند زن را مثل شیء مثل یک چیز، مثل یک متاع، به این دست و آن دست بسپارند.

زن هم باید از فساد اجتناب کند. زنها نباید ملعبة جوانهای هرزه بشوند. زنها نباید مقام خودشان را منحط کنند و خدای ناخواسته بزک کرده بیرون بروند و در انظار مردم فاسد قرار گیرند. زنها باید انسان باشند، زنها باید تقوا داشته باشند، زنها اختیار دارند، همان طوری که مردها اختیار دارند.

آنهایی که قصد دارند زنان را ملعبه مردان و ملعبه جوانان فاسد قرار بدهند، جنایتکار هستند. زنها نباید فریب بخورند. زنها گمان نکنند این مقام زن است که بزک کرده با سر باز و لخت بیرون برود، این مقام زن نیست، این عروسک بازی است نه زن، زن باید شجاع باشد. زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کند. زن آدم‌ساز است، زن مربی انسان است.

این جانب به زنان توصیه می‌کنم که رفتار زمان طاغوت را فراموش کنند وایران عزیز را که متعلق به خودشان و فرزندانشان است به طور شایسته بسازند.

رارنگیرند، بهتر است.

دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره بدحجابی

آیا جنایتی از این بزرگتر نسبت به زن هست که زن را با آرایش، مد، و جلوه‌گری زیور‌آلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟

امروز سرو سینه را از زیورآلات پر کردن و آرایش و مد و لباس را بت خود قرار دادن برای زن انقلابی مسلمان ایران ننگ است آن زنی که در پی این گونه چیزهاست از ارزش پایین برخوردار است طلا برای زن ارزش آفرین نیست بی‌اعتنایی به طلا ارزش آفرین است. مد برای زن ارزش آفرین نیست بی‌اعتنایی نسبت به مدهای دام‌گونه ساخته و پرداخته دشمنان برای زن ارزش است.

نظر دانشمندان و هنرمندان غیرمسلمان در مورد حجاب

 

خانم گاندی می‌گوید:

«ای زنان! اگر آرایش کردن شما تنها به منظور جلب شهوت مرد است، از این کار خودداری کنید و زیربار چنین خفت و خواری نروید.»

 

توصیه چارلی چاپلین به دخترش:

وی که یکی از بازیگران مشهور جهان است درنامه‌ای به دخترش می‌نویسد:

«برهنگی بیماری عصر ماست و من پیرم. شاید حرفهای خنده‌آور می‌زنم، اما به گمان من تن عریان تو باید مال کسی باشد که روح عریانش را دوست داری»

 

 هشدار اسقف اعظم انگلیس:

(دکتر جورج کری) اسقف اعظم انگلیس نسبت به انحطاط اخلاقی در میان جوانان این کشور هشدار داد و از بی‌توجهی سیستم آموزشی این کشور به دروس مذهبی انتقاد کرد و گفت:

«این اعتقادات مذهبی در انگلستان به عنوان یک سرگرمی در افکار عمومی جای گرفته است. و برنامه‌های مذهبی مدارس به عنوان یک بخش اضافه نه اصلی مطرح است و بعد ایشان خواستار بازگشت به ارزشهای مطوح در ده فرمان الهی و رعایت بیشتر موازین ارزشمند اخلاقی شد.

 

«شیخه شمس»

هنگامی که هنر پیشه بودم احساس کردم زیبایی من تنها چیزی است که در یک نمایش می‌خواهند از آن بهره‌برداری کنند. لذا نقشهایی را که برمبنای زیبای من به من واگذار می‌شد آن را نمی‌پذیرفتم از این رو کاهش یافت تا آنکه یک بار هنرپیشگی را رها کردن و محجبه شدم.

سوال شد: آیا دشواریهایی در کناره‌گیری و محجبه شدن برایت پیش نیامد؟

گفت: خدا را شکر که زندگی خانوادگی من از هر گونه دشواری خالی بود و در تعهد به تعالیم خداوند و اجرای آنچه که درکتاب مجید و سنت مصطفی(ص) آمده بحمدالله هرگز با دشواری روبرو نبوده‌ام.

 

نظر مراجع عظیم‌الشان دربارة حجاب برتر

1- نظر رهبر حکیم و فرزانه

من می‌گویم چادر، هم بهترین نوع حجاب است و هم یک نشانه ملی ماست که هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی از زن ندارد. اگر واقعا کار اجتماعی وکار سیاسی و کار فکری به معنای تحرک باشد، لباس رسمی زن می‌تواند چادر باشد که بهترین نوع حجاب است. البته می‌توان محجبه بود ولی چادر نداشت منتها همین‌جا هم باید آن مرز را پیدا کرد.

عده‌ای از چادر فرار می‌کنند به خاطر اینکه هجوم تبلیغاتی غرب دامن گیرشان نشود. اما از چادر فرار می‌کنند به آن حجاب واقعی بدون چادر هم رو نمی‌آ‌ورندچون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می‌دهد.

تصور نکنید اگر مافرضاً چادر را کنار گذاشتیم آن مقنعه کذایی را.. درست کردیم دست از سر ما بر می‌دارند، آنها به این چیزهای قانع نیستند بلکه می‌خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان را در اینجا مثل زمان شاه که زن اصلاً حجاب و پوشش نداشت عمل شود.

رضاخان این مرد قلدر نادان بی‌سواد آمد و خود را در اختیار دشمن قرار داد. یکباره لباس این کشور را عوض کرد، بسیاری از سنتهای مردم را تغییر داد، دین را ممنوع کرد...

شما ببنید در وضع امروز چقدر رسواست که یک پادشاهی یکباره لباس ملی یک کشور را عوض کند شما به اقصی نقاط دنیا مثل هند سفر کنید. ملتها لباس ملی خودشان را دارند وبه آن افتخار می‌کننند و از آن احساس سرشکستگی هم نمی‌کنند ولی آنها آمدند یکباره لباس ملی این ملت را ممنوع کردند. چرا با این لباس نمی‌شود عالم شد! و حال این که بزرگترین دانشمندان ایرانی که آثار آنها هنوز در اروپا تدریس می‌شود با همین فرهنگ، لباس و در همین محیط پرورش یافتند. مگر لباس چه تاثیری دارد؟

این چه حرف و منطق مسخره‌ای است که مطرح کردند؟ آنها لباس یک ملت را عوض کردند؟ چادر را از سرزنها برداشتند و گفتند با چادر غیرممکن است که زنی عالم و دانشمند بشود و در فعالیت اجتماعی شرکت بکند! سوال من این است که با برداشتن چادر در کشور ما زنها تا چه اندازه در فعالیتهای اجتماعی شرکت کردند؟ مگر در دوران رضاخان و پسرش فرصتی داده شد تا زنهای ما در فعالیتهای اجتماعی شرکت کنند.

زنهای ایرانی زمانی وارد فعالیت اجتماعی شدند و کشور را با دستهای توانای خود متحول کردند و مردهای این کشور را به دنبال خود به میدان مبارزه کشیدند که چادر سرشان کردند.

 

2- نظر سایر مراجع تقلید

...بی‌شک چادر حجاب برتر است.

حضرت آیه العظمی مکارم شیرازی

چادر حجاب پسندیده است.

حضرت آیه العظمی بهجت

چادر بهترین پوشش برای خانمها است چون تمامی مفاتن بدن را می‌پوشاند. خانمهای مسلمان باید آداب و سنن اسلامی را در لباس پوشیدن مراعات کنند و از تجدد گرایی مضر پرهیز کنندو

حضرت آیه الله العظمی صافی گلپایگانی

سزاوار است خانمها از چادر استفاده کنند. چون چادر در کشور اسلامی ایران از مظاهر و شعائر اسلام می‌باشد و با حفظ این شعار رسمی سعی کنند بانوان محترم حرکت را خنثی کنند.

حضرت آیه الله العظمی فاضل لنکرانی

چادر حجاب برتر است و سزاوار نیست زنهای مومن بدون چادر وارد جامعه شوند.

نظر به اینکه چادر از جهات مختلف می‌تواند پوشش کاملی باشد به بانوان توصیه می‌گردد که چادر را به عنوان مهمترین نوع حجاب که شعار ملی و مذهبی ما است حفظ نمایند زیرا موجب وقار و سنگینی زن خواهد بود.

 

 

 

 

 

 






تاریخ : یکشنبه 90/12/28 | 10:12 عصر | نویسنده : | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پینگ پنگ