سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام باقر علیه السلام

اِذا اَرَدتَ الوَلَدَ فَقُل عِندَ الجِماعِ : اَللّهُمَّ ارزُقنى وَلَدا وَ اجعَلَهُ تَقیّا لَیسَ فى خَلقِهِ زِیادَةٌ وَ لا نُقصانٌ وَ اجعَل عاقِبَتَهُ اِلى خَیرٍ؛

هرگاه فرزند خواستى ، هنگام آمیزش بگو : بار الها! به من فرزندى عطا کن و او را با تقوا قرار ده و در آفرینش او، کم و زیادى نباشد و او را عاقبت به خیر گردان .

 از دیدگاه اسلام به طور کلی وجود فرزند صالح برای پدر و مادر یک عمل نیک محسوب می شود که در سعادت دنیا و آخرت آنان مؤثر خواهد بود رسول اکرم اسلام(ص) نیز می فرمایند: تزویج کنید تا صاحب فرزند شوید و بر شمار شما افزوده شود زیرا من در قیامت با امت های دیگر به وسیله کثرت شما مباهات می کنم . در حقیقت زوج ها هستند که رشته ی پیوند بین اعضای یک نسل را از طریق فرزندان خود بوجود می آورند.بچه‌دار شدن از شگفت‌انگیزترین و جذاب‌ترین تجربیات بشری است.
پژوهشگران در تحقیقات خود دریافته‌اند خانواده‌هایی که صاحب فرزند هستند بیش از خانواده‌های بدون فرزند از زندگی لذت می‌برند و احساس خوشبختی بیشتری می‌کنند.(( نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه بریگهام یانگ آمریکا بر روی 200 هزار خانواده از 86 کشور جهان بین سال‌های 1981 و 2005 نشان می‌دهد که داشتن فرزند:
 موجب کاهش فشار خون می‌شود.
تمایل والدین به یادگیری را افزایش می‌دهد.
باعث عاقل ماندن والدین می‌شود.
عذر و بهانه‌ی خوبی برای دور کردن مزاحمان است.
بر اعتماد به نفس والدین می‌افزاید.
درک زیبایی‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد.
شادی را برای والدین به ارمغان می‌آورد.
دقت والدین را در کوچک‌ترین اقدامات حتی در پارک خودرو بالاتر می‌برد.))(1)
در کل، به عقیده‌ی پژوهشگران، داشتن فرزند یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای خوشبختی والدین است.
واما نکته ای درباره سرطان پستان:((استروژن درون‌زا هورمونی است که بدن آن را می‌سازد. این هورمون به رشد و نگهداری ویژگی‌های جنسی زنان? بدن کمک می‌کند. در معرض استروژن بودن برای مدت زمان طولانی، موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان می‌شود. سطح استروژن در سال‌هایی که یک زن قاعده می‌شود، در بالاترین میزان است))(2) وبارداری دیرهنگام (35 سالگی به بعد)یا باردار نشدن باعث میشود در معرض استروژن بیش از حد قرار بگیردوهمانطور که میدانید درایران با بالارفتن سن ازدواج ،سن بارداری هم بالارفته است که خطر ابتلا به سرطان راافزایش میدهد واماسطح استروژن در دوران شیردهی پایین می‌ماند.
فرزند درآیات قرآن
و زکریا اذنادى ربه رب لا تذرنى فردا و انت خیر الورثین .
[زکریا پروردگار خویش را ندا در داد که اى رب من مرا تنها (و بدون پشت ) مگذار و تو بهترین وارثان هستى ].
حضرت ابراهیم (علیه السلام ) و همسرش به نقل قرآن ، از این که فرشتگان مژده فرزندشان دادند، بسیار شادمان گردیدند و بشارت خداوند، بر مطلوبیت داشتن فرزند دلالت دارد.
و وهبنا له اسحاق و یعقوب نافله و کلا جعلنا صالحین .
[ما اسحاق را (که فرزند بى واسطه اش بود) و یعقوب را (که نوه اش بود) نیز به عنوان بخشش اضافى به او عطا کردیم هرکدرا صالح و شایسته قرار دادیم ].
و الذین آمنوا و اتبعتهم ذریتهم بایمان الحقنا بهم ذریتهم 
[آنان که ایمان آوردند و فرزندانشان ، در ایمان پیرویشان نمودند، فرزندانشان را به آنان ملحق میکنیم ].
ب ن:1ماهنامه سپیده دانایی
2موسسه تحقیقات درمان سرطان
محقق:سما





تاریخ : شنبه 92/9/16 | 11:18 عصر | نویسنده : | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پینگ پنگ